Mehmet Tahir ARSLAN - MÜDÜR
Mehmet Tahir ARSLAN
Ortaokul ve liseyi Van Alpaslan Öğretmen Lisesi’nde okudu. 1993 yılında Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. Aynı yıl Rize-Ardeşen’de göreve başladı (1993-1995), Daha sonra Hakkâri-Yüksekova (1995-1997), Van-Başkale ve Van Merkezde (1997-2019) öğretmenlik ve okul müdürlüğü yaptı.
2002 Yılında YYÜ Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yöneticiliği ve Deneticiliği alanında Yüksek Lisans programını bitirdi. Milli Eğitim Bakanlığı’nın MEBGEP (Milli Eğitim Bakanlığı´nın Kapasitesini Geliştirme Programı) ve OYGEP (Okul Yönetimlerini Güçlendirme Programı) gibi projelerinde görev aldı.
Yapılan ilk Eğitim Yöneticiliği Sınavını kazanarak 2002-2019 yılları arasında çeşitli ilköğretim kurumlarında 17 yıl asaleten okul müdürlüğü görevi yaptı. 2006 yılında Uzman Öğretmenlik ve 2022 yılında Başöğretmenlik unvanlarını aldı.
Eğitim sistemimizde ilk sayılacak çok sayıda uygulama ve programı geliştirip başarıyla uyguladı. Öğrencilerinin akademik başarılarının artırılması ile ilgili özgün çalışmalar yaptı. Öğrenme ortamlarını çeşitli destek materyalleri ve uygulamalarıyla destekleyen Zenginleştirilmiş Eğitim Gelişim Programı´nı (ZEGEP) geliştirip uyguladı. Öğrenmeyi sınıf dışına da taşımayı hedefleyen “Yeni Okul Modeli” programlarını geliştirip uyguladı. Öğrenci annelerinin eğitsel açıdan güçlendirilmesi amacıyla “Anne Okulu Programı”nı geliştirip okul müdürlüğü yaptığı 17 yıl boyunca her hafta üç saat olmak üzere uyguladı. Çevre ile ilgili çalışmalarıyla ulusal ve uluslararası çeşitli platformlardan çok sayıda ödül aldı. Okullarda ve yaşam içinde her türlü şiddetin ortadan kaldırılması için çeşitli uygulamalar geliştirdi. “Şiddete Karşı Mavi Kurdele” hareketini başlattı. Olumsuz davranışlar sergileyen öğrencilerini hayata adapte etmek amacıyla bilimsel temelli “Davranış Yönetimi Programı”nı hazırlayıp uyguladı.
2019 yılı Temmuz ayında tercih ve puan üstünlüğü esası ile Van Edremit Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü görevine atandı. Burada Hayat Boyu Öğrenme alanında da çok sayıda yeni uygulama geliştirip başarıyla uyguladı. Üretim, beceri ve istihdam temelli eğitimler düzenledi. Usta Öğreticilerin alanlarında gelişimi ve yeni teknolojilere adapte olmalarını sağlamak üzere “AkademiEdremit” programını geliştirip bu kapsamda DAKA destekli proje paydaşlığıyla çeşitli eğitimler düzenledi. Avrupa Yetişkin Eğitimi Programı kapsamında Belçika, Slovenya, Hırvatistan ve Çek Cumhuriyeti’nde iş başı gözlem ve eğitim programlarına katıldı. AB ve Ulusal Ajans destekli K1 ve K2 platformlarında iki tane Erasmus+ projesi uyguladı. Hayat Boyu Öğrenme alanında Kültür Bakanlığı destekli 7 proje uygulaması yaptı. Kursiyerlerinin dijital yetkinliklerini artırmak ve rekabetçi pazar vizyonlarını geliştirmek amacıyla Türkiye Vodafone Vakfı desteği ve paydaşlığıyla “Dijital Okur Yazarlık” ve Dijital Pazarlama” eğitimlerini uyguladı. Bu iki alanda Türkiye dereceleri aldı. Afet Koordinasyon Merkezi Kriz Masası ve İl Milli Eğitim Ar-Ge birimlerinde de ek görevler alarak çeşitli çalışmalar yaptı.
17 Temmuz 2024 tarihinde tercih ve puan üstünlüğüyle kurumumuz Van Tuşba Halk Eğitimi Merkezi müdürlüğü görevine atandı.
Bazı Önemli Başarıları:
İlköğretim Bazlı
- İlk "Öğrenci Meclisi", "Okul Sineması", "Branş Dersliği", "Kariyer Planlaması Günleri", “Geleneksel Bahar Şenlikleri”, Uygulamaları
- Uluslararası “Eko Okullar” Programı Uygulaması
- Okul Dışında İlk Mesleki Çalışmalar
- En Büyük Çocuk Korosu Rekoru (475 kişilik) 2006
- İngilizce Koro (250 Kişilik) 2007
- Anadolu Halk Dansları Ekibi (350 Kişilik) 2007
- En Büyük Tasarım Projesi Rekoru (1.500 eser) 2018
- Sporun Her Alanında Okul Olarak Çok Sayıda İl, Bölge ve Türkiye Birincilikleri
- İlk "Beceri ve Tasarım Atölyeleri" Kurulumu
- Anne Okulu Programı
- Yeni Okul Modeli Uygulamaları
- Veli Karnesi Uygulaması
- Dijital Arşiv Uygulaması
- Açık Koridor Kütüphanesi
- Sabahları Tüm Okul 15 Dakika Spor Uygulaması (2014-2019)
- İlköğretim Düzeyinde İlk "Yerli Tohum Bankası" Farkındalık Programı
- ERG 15.Eğitimde İyi Örnekler Konferansı “Eğitimde Ekolojik Okur Yazarlık Nasıl Güçlenir/Geliştirilir?” kategorisi Türkiye Birinciliği (Sabancı Üniversitesi - Sabancı Vakfı)
- Hayat Boyu Öğrenmede Kültür, Tarım, Sanat, Spor, Üretim ve İstihdam Projeleri
- Erasmus+ K2 AB Projesi 2020 (Yetişkin Eğitiminde e-sanatsal Yaklaşımlar) Belçika, Hırvatistan, Slovenya Ortaklığı
- Erasmus+ K1 AB Projesi 2021 (Dijital Girişimcilik İle Sınırları Kaldır) Çekya Cumhuriyeti -insan kaynakları hareketliliği
- Kültür Bakanlığı Destekli 7 Proje Uygulaması
- Türkiye Vodafone Vakfı Destekli 2 Proje Desteği (dijital okur yazarlık, dijital pazarlama eğitimleri)
- Hayat Boyu Öğrenme Alanında çok sayıda İl, Bölge ve Türkiye Derecesi Başarıları
- Sıfır Atık, Deprem ve Geri Dönüşüm Eğitimleri Türkiye Dereceleri (Haziran 2022)
- Dijital Pazarlama Eğitimleri Türkiye Birinciliği (Aralık 2022)
- Dijital Okur Yazarlık Türkiye İkinciliği (Aralık 2022)
Ödülleri:
1-Uluslararası Yeşil Bayrak Ödülü (Eco Schools Programı)
2-MEB Yenilikçilik Ödülü
3-MEB Çevre Beratı
4-Sıfır Atık Programı Türkiye Birinciliği
5-Eğitim Reformu Girişimi Türkiye Birinciliği Ödülü
6-Aylıkla Ödüllendirme
7-Takdirname (2)
8-Ödül Belgesi
9-Üstün Başarı Belgesi
10-Başarı Belgesi (3)
11-Teşekkür Belgesi (5)
12-Eğitimde İyi Örnekler Platformunda Çeşitli Ödüller
13-Hayat Boyu Öğrenme Alanında çok sayıda İl, Bölge ve Türkiye derecesi Ödülleri